Sprogrejse til London

Min sprogrejse til London-Del 1

Indledning:

Fra den 30/6 til den 6/7 var jeg på en sprogrejse til London. Jeg rejste afsted med ungdomsskolen. Vi var 20 elever og 2 lærere. Der var nogen der fulgtes ad da de kendte hinanden i forvejen, og så var vi andre der kom alene og ikke kendte nogen. Jeg kom uden at kende nogen. I starten var det lidt skræmmende, men jeg lærte hurtigt folk at kende. Jeg har fået to rigtig tætte venner, og så en masse gode venner.

Logbog

Dag 1.

Vi startede på banegården kl 6:45 og tog derefter en bus til Billund Lufthavn.

Vi skulle flyve med British Airways kl 11:15, så i lufthavnen havde vi god tid til at slappe af.

Vi ankom til Heathrow Airport ca kl 11:30 (Engelsk tid), og derefter tog vi undergrunden til hotellet. Resten af dagen stod på indkvartering og shopping på Europas mest travle gågade, Oxfordstreet. Om aftenen gik vi en tur til Hydepark. Det er en flot park med hyggelig stemning. Musikere spillede musik og folk gik ture sammen. Kl 22 sagde vi godnat.

Dag 2

Vi skulle mødes kl 8:20. Vi stod op og fik morgenmad på hotellet, morgenmaden var ret kedelig men det gik an.

Resten af dagen skulle vi være på hop on and off. Altså en bus med guide, så kører man rundt i byen og får fortalt om de forskellige seværdigheder. Det var utrolig sjovt. Vi lærte rigtig meget og fik set meget. På turen fik vi set Big Ben, London Eye og mange andre ting.

Da vi fik fritid var vi nogle der ville til et shoppingcenter. For at komme derhen skulle vi tage metroen. Vi havde stadig lidt problemer med at finde ud af systemet, så vi måtte tage den samme metro 3 gange. Det grinte vi meget af. Men vi kom hjem til hotellet i tide og gik i seng bagefter.

Dag 3

Mandag var vores første dag i skole. Vi skulle gå i skole fra klokken 9:15-12:45. Det var sjovt at man var nødt til at snakke engelsk med dem. Men det var også sjovt at de ikke kunne forstå dansk. Vi prøvede at få dem til at sige ”rød grød med fløde”. Det kunne de overhovedet ikke det var utrolig sjovt. Senere på dagen skulle vi på The Naturel History museum. Det var sjovt at være i den store sal med skellettet i loftet. Det er der den kendte scene fra Natten på museet blev optaget.

Da vi kom hjem fik vi shoppet og gik ud og spiste. Vi sagde igen godnat kl: 22.