Min efterårsferie i Berlin

Efterårsferie i Berlin

Jeg har tilbragt noget af min efterårsferie i Berlin sammen med min familie. Mine forældre, søskende og jeg kørte onsdag tidligt! Om morgen afsted til Berlin. Turen tog næsten seks timer, da der var rigtig meget vejarbejde.

Da vi endelig kom derned, og fik tjekket ind på vores hotel i Berlin Mitte. Gik vi ud for at se byen.

Vi havde lavet en lille plan over hvad vi ville se inden, så vi havde en nogenlunde ide om hvad vi

gerne ville nå at se. Vi startede med at gå hen til Berlins domkirke. En meget stor kirke. Vi gik ind i kirken og næsten helt op i toppen. Men vi måtte stoppe halvvejs oppe igennem de smalle gange, fordi vi begyndte at få kvalme, og var meget sultne, efter som at vi ikke havde fået særlig meget at spise. Så vi måtte vende om.

Vi fandt en lækker pizza restaurant, hvor vi fik noget lækkert mad.

Senere samme dag besøgte vi Ritter sport museet, vi fik hørt lidt om Ritter sports historie. Vi købte også en del chokolade, da det var meget billigere ind i Danmark. Og så var der også rigtig mange varianter;) Vi lavede til sidst vores egen Ritter sport. Det var ret lækkert!

Inden at det blev mørkt gik vi forbi Brandenburger Tor, som er en kæmpestor bygning, og den sidste bevarede byport i Berlin.

Solen var ved at gå ned, og der var lys i noget af porten så den var virkelig pæn.

Som noget af det sidste den dag, spiste vi aftensmad på en Italiensk restaurant ved navn Da Vinci restaurant. Maden var virkelig god, og restauranten var rigtig hyggelig!

Om torsdagen stod vi tidligt op, og fik amerikansk morgenmad på hotellet.

Vi gik derefter en tur  i området. Det var virkelig godt vejr, så det udnyttede vi selvfølgelig. Vi gik forbi en helt masse Ambassader fra andre lande. Og fandt så ud af at vi boede i en af de kvarter,

hvor der var flest ambassader. Vi var om formiddagen oppe i Tv-tårnet. Der var en rigtig flot udsigt. Vi gik ned igennem nogen af de små shoppinggader ved Alexander Platz, hvor vi var inde

på en lille fin lidt hippie cafe, og der var meget hyggeligt.

Vi mødtes med nogen venner, som også var i Berlin. Dem fik noget frokost med, på Alexander platz. Om eftermiddagen gik vi ud til Berlinmuren. Det var ret fedt at danne sig et billede af, hvordan byen har været opdelt engang.

Vi tog en Taxa ud til Mindesmærke for Europas myrdede jøder. Det var ret specielt men også ret sy realistisk at tænke på, hvor mange jøder der er blevet dræbt. Efter gik vi en tur ind i Berlins største park nemlig Tiergarten.

På den anden side af parken lå Kurfürstendamm, som er en rigtig lang shopping gade fyldt med fede butikker!!  Vi sluttede aftenen af med, at spise på en 7-stjernede burger restaurant. Det levede i hvert ifald op til de 7-stjerner efter min mening.

Fredag lavede vi ikke så meget. Om eftermiddagen kørte vi til Neumünster, som er en shopping outlet 3 timer væk fra Berlin. Vi kørte derefter hjem mod Esbjerg.

Jeg synes at Berlin, er en mega fed by! Med en masse fede seværdigheder og andre spændende ting. Jeg synes helt klart at det er en by der er værd at besøge. Jeg vil også gerne selv der ned igen.